O firmie Siedle

Jakość

Uderzanie młotem, kąpiele wodne, mgła solna, testowanie elektryczne i akustyczne, oddziaływanie promieniami UV lub ciągłe próby zmęczeniowe: wyroby firmy Siedle udowodniły swoją niezawodność w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Po wprowadzeniu wyrobu firmy Siedle na rynek, może z powodzeniem wytrzymać surowy chrzest bojowy. Został poddany serii wyczerpujących testów w symulowanych warunkach: tropikalnego upału, ekstremalnego zimna syberyjskiego oraz słonego powietrza morskiego. Każdy przycisk, każda obudowa i każda uszczelka poddawane są miliony razy oddziaływaniu każdemu rodzajowi trudnych warunków fizycznych przed zainstalowaniem w domu klienta.

Najostrzejsze wymagania stawiamy bezpieczeństwu funkcjonalnemu, niezawodności i trwałości. Prawie w każdym przypadku, specyfikacje firmy Siedle przewidują standardy przekraczające wymagania nałożone obowiązującymi normami. W nieprawdopodobnym przypadku, gdy coś mogłoby być źle: Nowe generacje urządzeń są projektowane jako kompatybilne z poprzednimi wersjami a firma nadal utrzymuje zapas części zamiennych dla systemów mających kilkadziesiąt lat.

Historia

Firma Siedle prowadzi produkcję w środku Czarnego Lasu, w Furtwargen, 900 metrów powyżej poziomu morza od roku 1750. Tradycja tego rodzaju odciska piętno na firmie, ludziach i wyrobach, które firma wytwarza.

Mathäus Siedle około połowy XVIII. stulecia, na swojej farmie w Czarnym Lesie, otworzył odlewnię, w której odlewano dzwony dla producentów zegarów. Następne pokolenia prowadziły dalej odlewnię aż jego prawnuk, Salomon wprowadził drugą działalność w postaci techniki niskiego napięcia.

W roku 1887, firma wyprodukowała swoje pierwsze telefony. Firma Siedle stała się jednym z pionierów niemieckiego przemysłu telefonicznego. Od roku 1930 firma się specjalizuje w dziedzinie telefonów wewnętrznych i zewnętrznych. Po II Wojnie Światowej, prace rozwojowe w tej dziedzinie doprowadziły firmę do niezliczonych nowych i udanych osiągnięć. Dziś, firma Siedle jest liderem rynkowym w dziedzinie systemów komunikacji w budynkach w Niemczech i w wielu innych państwach Europy.

Firma

S. Siedle & Söhne Telefon - und Telegrafenwerke OHG jest wiodącym niemieckim producentem urządzeń dla komunikacji w budynkach oraz przed budynkiem. Oferta Siedle obejmuje: domofony, wideofony, oświetlenie, skrzynki na listy, urządzenia do kontroli dostępu oraz systemy komunikacji. Firma jest własnością rodziny Siedle od blisko 250 lat. Dyrektorami Naczelnymi są: Horst Siedle (od 1970 roku) i Gabriele Siedle (od 2000 roku).

Bezkompromisowa jakość i doskonałe wzornictwo produktów, wyróżnione wieloma prestiżowymi nagrodami, pozycjonują firmę wśród liderów rynku. Potwierdzają to także liczby: w roku 2009 firma Siedle osiągnęła obrót w wysokości ok. 75 mln euro, zatrudniając 510 pracowników. W Niemczech systemy domofonowe Siedle osiągnęły udział w rynku na poziomie ok. 50 procent, a w Europie Zachodniej prawie 20 procent.

Przedstawicielstwa firmy znajdują się na wszystkich najważniejszych światowych rynkach, gdzie dystrybucją produktów Siedle zajmują się wyłącznie wykwalifikowani elektrotechniczni dealerzy. Reprezentantem marki Siedle w Polsce jest Grupa ANB - autoryzowany przedstawiciel m.in. elektronarzędzi DeWalt, Makita, Black&Decker, Flex, elektroniki profesjonalnej Bosch i Sanako, znakomitych technologicznie i niezwykłych wzorniczo grzejników Jaga.

Firma posiada łącznie 13 centrów wystawowych w Niemczech i w Europie. W Polsce centrum ekspozycyjne produktów Siedle znajduje się w siedzibie Grupy ANB przy ul. Ostrobramskiej 91 w Warszawie.

Nowe horyzonty Siedle

O tradycji i nowych horyzontach w firmie Siedle rozmawiamy z Gabrielą Siedle, dyrektorem naczelnym firmy Siedle i Eberharem Meurerem, kierownikiem ds. wzornictwa.

„Próg” to jedno ze słów-kluczy firmy Siedle...

Gabriele Siedle: Próg to miejsce, gdzie zaczyna się nasza prywatność. To tu witamy naszych bliskich, a nieznajomych - jak się czasem mówi - „odprawiamy od progu”. Większość oferowanych przez nas urządzeń, takich jak domofony, wideofony, pozwala podjąć decyzję czy ktoś przekroczy próg naszego domu, czy odejdzie z kwitkiem.

Jesteście firmą z długą tradycją, a jednocześnie wciąż bardzo innowacyjną. W czym tkwi tajemnica Siedle?

Gabriele Siedle: Tradycję traktujemy jak kapitał, a zmiany jako inwestycję. Intensywnie obserwujemy rynek i potrzeby naszych klientów, rozwijamy innowacyjne technologie. Czasy gdy gościa, który puka do naszych drzwi mogliśmy zobaczyć tylko przez wizjer w drzwiach minęły bezpowrotnie. Teraz mamy do dyspozycji cały arsenał nowoczesnych środków komunikacji oraz dostęp do nich z każdego miejsca gdzie jesteśmy - poprzez telefon komórkowy lub PC w biurze. Mam nadzieję, że firma Siedle zawsze będzie wyznaczała nowe kierunki.

W jakim zakresie zmieniły się wymagania w zakresie komunikacji w budynku?

Eberhard Meurer: Technika stworzyła możliwość bezpośredniego widzenia wejścia (nadzór wideo). Biometryczne i elektroniczne systemy dostępu posiadają zdolność identyfikacji gości i umożliwienia im wejścia. Współczesne skrzynki na listy są zdolne do odbioru dostaw paczek podczas nieobecności właścicieli. Miejsce wejścia zyskało na inteligencji, dzięki czemu architekci mają większą swobodę dla kreatywnego zaprojektowania wejścia

Gabriele Siedle: Niestety, wejście często jest pomijane przez współczesną architekturę. W ten sposób zapomina się o istotnej roli reprezentacyjnej budynku i o odpowiednim przyjęciu gości. Był taki czas, gdy właściciele i przedsiębiorcy budowlani rozumieli znaczenie wejścia i poświęcali mu dużo uwagi w projekcie. Dziś – co jest bardzo smutne - w wielu przypadkach, zostało ono zredukowane do otworu wejściowego w budynku.

Produkty firmy Siedle są często pierwszym punktem kontaktu gościa przychodzącego do budynku. Czy to nie jest ogromna odpowiedzialność?

Gabriele Siedle: Z pewnością. Pierwsze wrażenie jest ważne w każdej sytuacji, a tym bardziej wtedy, jeżeli jest doświadczane wszystkimi zmysłami. Gość mówi do budynku, słyszy jego odpowiedź, jest przez niego obserwowany, dotyka go dla zrobienia pierwszego kontaktu - wszystko przy użyciu systemów Siedle.

Eberhard Meurer: Z tego też względu nie mówimy tylko o systemach domofonowych, lecz o całej przestrzeni wejścia. Systemy Siedle łączą funkcję obserwacji i komunikacji w jednolitej koncepcji wzornictwa. Materiały, kształty, kolory – w Siedle wszystko jest idealnie dopasowane.

Nowe projekty Siedle skoncentrowane są w dużym stopniu na oświetleniu i kolorze. Czy komunikacja w budynku staje się wyrazem stylu życia?

Eberhard Meurer: Wzornictwo firmy Siedle nigdy nie podlegało dyktatowi mody. Oczywiście, nie możemy całkowicie zignorować wyraźnych trendów, ważne, że zachowujemy dobre proporcje.

Gabriele Siedle: Cykle życia naszych wyrobów mierzymy w dekadach – to nie jest para butów, która kupujemy na sezon, czy dwa. Jednocześnie zmierzamy do zachęcenia użytkowników do podjęcia świadomej decyzji, zamiast zakupu dowolnej pozycji z oferty techniki domowej. W przypadku tego typu produktów emocje także odgrywają rolę, podobnie jak osobiste preferencje i potrzeby. System komunikacyjny powinien być dopasowany do naszych potrzeb i oczekiwań.

Celem Siedle jest dostarczenie znakomitego systemu dla każdego rodzaju architektury. Odwróćmy na chwilę sytuację: co można określić jako doskonałą architekturę dla systemów Siedle?

Gabriele Siedle: Każdy styl architektury świadomie kreujący obszar wejścia jest idealnym tłem dla produktów Siedle.

Eberhard Meurer: Kluczem do wzornictwa Siedle jest minimalna stylizacja oparta na podstawie elementarnych kształtów geometrycznych. To czyni stylistykę naszych produktów wyroby neutralna i pozwala im dostosować się do różnego rodzaju architektury. Przez nieokreślenie definitywnych kierunków stylu, stwarzamy podstawę dla uniwersalności. Kluczem jest też różnorodność produktów - firma Siedle wyposaża użytkownika w dużą ilość systemów przeznaczonych do praktycznie nieograniczonego zastosowania. W przeciwieństwie do produktów niepowtarzalnych wykonań na zamówienie, takie podejście do systemu zapewnia każdorazowo bezbłędną estetykę i doskonale dopasowany produkt.

pixel